کوچینگ صنف زیبایی یکی از مهارت هاییست که اخیرا در ایران بسیار مطرح است در این مقاله همه مواردی که در این مورد می تواند ذهن شما را درگیر کند در نظر گرفته ایم
برای همه کسانی که در صنف زیبایی مشغول فعالیت هستند، نمودار کسب درآمد آنها همواره به صورت سینوسی بوده است. چرا که در برهه ای زمان توانسته اند درآمد قابل قبولی به دست آورند و در برخی اوقات روزها بدون مشتری بوده اند.
من مهران صبوری کوچ تخصصی صنف زیبایی با تجربه بیش از 7 سال تحقیق و همکاری با بهترینهای صنف زیبایی در ایران و امارات قادرم شما را در مسیر کسب درآمد خود به گونه ای راهنمایی کنم که در کمترین زمان افزایش درآمد خود را به صورت محسوس داشته باشید و همچنین با داشتن برنامه های مدون و پیش بینی های از قبل مشخص شده بدون دغدغه درآمد خود را داشته باشید و بحران های کاری خود را بدون صدمه رساندن به خود و کسب و کارتان رد کنید.
کوچ تخصصی زیبایی
مطمئنم حتی وقتی عنوان این مقاله را خوانده اید یک حس درونی به شما گفته است که دوباره بیزینس کوچ و کوچینگ، واژه هایی که امروزه به وفور بر زبان تعداد زیادی از افراد هست که عمده آنها خود را اولین می دانند.
در این مقاله قصد داریم یک بار برای آخرین بار موضوع کوچینگ در صنف زیبایی را باز کنیم و ببینیم واقعا نیاز به یک کوچ داریم یا نه…
جالب است بدانید که خود من هم مخالف صد در صد رفتن به دوره های بیزینس کوچینگ بوده ام و همواره نسبت به آن گارد داشتم.
ولی جرقه ای که در ذهن من ایجاد شد مربوط به یکی از دوستانم بود که در دوره های مختلف کوچ های مختلف ایرانی و خارجی شرکت کرده بود.
در گپ دوستانه ای که با ایشان داشتم برخی نکات را برای من در مورد کسب و کار خود و اتفاقاتی که پس از شرکت در دوره ها نسبت به افزایش درآمدش اتفاق افتاده تعریف کرد که من را مجاب به این کرد که در حوزه کاری خود که اختصاصا افزایش مارکت و برندینگ در صنف زیبایی بود خود را به روز کنم و دغدغه ها و نیازهای این صنف را بشناسم و با توجه به آنها دوره های کوچینگ را در داخل ایران به صورت ابتدایی و در دوره های آنلاین و حضوری خارجی بگذرانم.
نتایج این دوره ها همانطور که انتظار داشتم به اندازه ای نبود که من را از شرکت در این دوره ها راضی کرده باشد.
از این رو تصمیم گرفتم که تمام تجربیات شخصی خود و تجربیات موفق بیزینس های زیبایی ایران را در قالب کتابی جمع آوری و تألیف کنم که با نام بهترین شیوه تبلیغات در صنف زیبایی در ایران آماده چاپ هست.
در خلال تألیف و نویسندگی این کتاب تمامی مواردی که در نتیجه شرکت در این دوره ها آموخته بودم را به صورت سازمان یافته ای دسته بندی کردم و در مورد هر کدام از نکاتی که به گوشم خورده بود اختصاصا در صنف زیبایی و به صورت عمیق در صنف زیبایی ایران بررسی کردم.
آن زمان متوجه شدم که شرکت در آن دوره ها نه تنها به ضرر من نبوده بلکه به عنوان نقطه شروعی بوده که می بایست آن را به صورت اختصاصی بر روی کسب و کاری که به صورت ویژه خود را غرق در پیدا کردن نیازها و دغدغه هایش کرده ام پیاده سازی کنم.
از این رو کوچینگ تخصصی صنف زیبایی در ایران را آغاز کردم و سعی کردم به صورت مشاوره های خصوصی و ساعتی آن را پیش ببرم. چرا که همانطور که خودم نسبت به این موضوع حساسیت داشتم می دانم که همه افرادی که در صنف زیبایی فعالیت دارند نیز با توجه به تکرار حرفایی که به صورت یکسان ولی از زبان افراد مختلف شنیده اند خسته شده اند.
با در نظر گرفتن تمامی این موارد تصمیم گرفتم در این مقاله به برخ چند نکته از مواردی که به عنوان کوچ تخصصی زیبایی در ایران در نتیجه مطالعات فراوان و شرکت در دوره های مختلف کسب کرده ام را در اختیار شما عزیزان قرار دهم و در صورت نیاز به صورت محدود این دانش ارزشمند کسب شده را به جهت افزایش درآمد و ایجاد برندینگ در مسیر تعالی کسانی که موفقیت در کسب و کارشان را هدف خود می دانند به کار گیرم.
موفقیت در سالن های زیبایی
بیزینس کوچ مشعل خلاقیت را در ذهن شما روشن می کند تا با روشهایی که هیچگاه حتی به آنها فکر نکرده اید بتوانید به نحوی از کسب و کار خود کسب درآمد کنید:
برای مثال من این مورد را در نتیجه انجام اقداماتی برای جذب هنرجو برای دوره های آموزشی لاین های مختلف در سالن های زیبایی معرفی کردم و در دوره های خروج از بحران 20 مورد خلاقانه برای جذب معرفی می کنم
بیزینس کوچ می بایست قبل از شروع بحران احتمال وقوع بحرانها را در نظر بگیرد، این احتمالات قطع شدن کانال های ارتباطی، رقبای جدید با هزینه های تبلیغات و برندینگ بالا، تغییر سبک فرهنگی جامعه و موارد این چنینی می باشد:
در ورکشاپ 10 مدل غافلگیری کسب و کار، شما را بجای آشنا کردن با یک پلن برای در امان ماندن از اتفاقات پیش بینی نشده، با 10 پلن کارآمد آشنا می کنیم که مطمئنا پیش آمدهای کاری در ایران راهکاری خارج از این 10 مورد را نخواهند داشت و مواردی است که می توانیم به نمونه های اجرا شده آن اشاره کنیم.
نبایدهای کاری شما:
همیشه همه از کارهایی می گویند که باید انجام دهید، در حالیکه مهمتر از همه انجام ندادن کارهاییست که انجام آنها ضررهای جبران ناپذیری برای شما به همراه خواهد داشت.
در سالن های زیبایی از دیزاین و لوکیشن و پرسنل گرفته تا روش های تبلیغاتی و ارتباط با مشتری
در لاین های مختلف کاری نیز این موارد صادق است چرا که هزینه هایی که شما از شروع کار خود ، شرکت در دوره های آموزشی، تبلیغات و … می کنید آنقدر بی برنامه هست که همواره منتظر پیشنهاداتی هستید که بتوانید از جایگاه خود در مسیر رشد کاری حرکت کنید.
اعتماد و عدم اعتماد:
به چه کسی اعتماد کنیم و به چه کسی اعتماد نکنیم، همانطور که می دانید این صنف پر از افرادی است که همه گی حرفهای دلنشین می زنند و شما در لحظه سخنرانی و سخنوری آنها مسخ صحبت هایشان می شوید و آمال و آرزوهای خود را در یک قدمی خود مشاهده می کنید، ولی در شروع کار همه حرفا فرق می کند دست یافتنی ها روز به روز دست نیافتنی تر می شوند و گذر زمان شما را از مسیر کاریتان منحرف می کند. حداقل آموخته شما در کارگاه اعتماد سازی برانگیختن قوه نه گفتن شماست که 70 درصد مسیر موفقیتتان در همین نکته است و در ادامه متوجه خواهید شد که ویژگی هایی که منجر به اعتماد و عدم اعتماد می شوند چیست؟

در صورتی که اولین نیستیم چگونه بهترین باشیم:
همه ما می دانیم که در بازار رقابتی امروز تنها دو گزینه داریم:
بهترین بودن و یا اولین بودن
برای بهترین بودن هیچگاه دیر نیست و می توانیم با عنصر زمان و در هم آمیختن آن با اصول حرفه ای بهترین باشیم، اما مورد دوم اولین بودن است که همه کسانی که تازه فعالیت خود را شروع می کنند هیچگاه به آن دقت نمی کنند در صورتی که رمز موفقیت آنها درک این موضوع و پیدا کردن را اولین بودن است، اولین بودن در صنف زیبایی هم امکان پذیر هست حتی در کنار رقیبی که 20 سال برند تخصص شماست.
برای ارتباط با ما می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید:
09216274707-02191304707
و یا به پیج اینستاگرام من مراجعه کنید: